- Ongeval Claimen -

Letselschade informatie, gratis schade claimen, betrouwbaar en snel
header
Nieuwsberichten

Terug naar Nieuwsberichten

Service dure autoverzekeraar niet beter dan goedkope

26-04-2010

Er bestaat geen verband tussen de klanttevredenheid en de hoogte van de premie van een autoverzekering. De service van een dure autoverzekeraar is niet beter dan van een goedkope maatschappij. Klanten met een goedkope autoverzekering betalen echter gemiddeld &euro 200,- per jaar minder premie. Dat blijkt uit onderzoek van een onafhankelijke vergelijker, uitgevoerd door marktonderzoekbureau GfK Dongen.

Schadeafhandeling cruciaal in klantoordeel

Klanten van dertig autoverzekeraars is gevraagd naar hun oordeel over schadeafhandeling, prijs, klantvriendelijkheid, bereikbaarheid, wijzigen van gegevens en geboden dekking. Daarvan blijkt schadeafhandeling het zwaarst te wegen in de algehele waardering. Gemiddeld behalen de maatschappijen een rapportcijfer van 7,6. ZLM scoort met een 8,4 het beste. Dat is een half punt hoger dan nummer twee Polis Direct (7,9). ASR Budgio scoort het minst goed (7,2).

Prijsverschil autoverzekeringen

Recent onderzoek toont aan dat een automobilist bij gelijke dekking voor de duurste polis drie keer zoveel betaalt als voor de goedkoopste autoverzekering. Gemiddeld kunnen Nederlanders jaarlijks &euro 200,- besparen op hun autoverzekering. Uit het onderzoek naar klanttevredenheid door GfK Dongen blijkt nu dat dit niet ten koste gaat van de geboden service door de verzekeraar.

Stijging online verzekeren

Eerder meldde GfK Dongen al dat het aantal afgesloten verzekeringen via internet explosief is gestegen. In 2009 sloten circa 50 procent meer Nederlanders online een polis in vergelijking met het jaar ervoor. Verzekeraars die op internet actief zijn, vallen binnen de categorie 'direct writer'. Het zijn maatschappijen die werken zonder tussenpersoon en dus minder persoonlijk contact hebben. Op het gebied van klanttevredenheid scoren zij echter beduidend beter dan intermediairverzekeraars. Daarbij zijn direct writers vaak ook nog goedkoper. Men verwacht daarom een verdere toename in het aantal consumenten, dat zelfstandig zijn verzekeringen via internet regelt.

(bron: www.autoverzekering-actueel.nl)

Sleutelwoorden:
verzekering, verzekeringen, autoverzekering, klantvriendelijkheid, bereikbaarheid, service, online verzekeren, asr

Verzekering

Regelmatig gebeuren er ongevallen in Nederland, waarbij iemand aansprakelijk gesteld kan worden. Maar veel mensen weten niet hoe ze het ongeval kunnen claimen, of hij zij een financiele vergoeding kunnen krijgen voor de opgelopen autoschade of letselschade. Komt u in aanmerking voor gratis schadevergoeding, doe de letselschade test op letselschadetest.nl

De Letselschadetest
Letselschade Test

Heeft u een aanrijding gehad in het verkeer? Heeft u een ongeluk gehad op het werk? Bent u gebeten door een hond? Weet u niet zeker of u hiervoor een schadevergoeding kunt krijgen?

Met een aantal korte vragen kunnen wij u adviseren over de mogelijkheden tot het gratis verhalen van uw opgelopen letselschade.

  • snel - binnen 5 minuten
  • makkelijk - korte vragen
  • direct uitslag - via email
  • gratis en vrijblijvend advies
  • mogelijk contact met een kantoor in uw buurt
AansprakelijkheidSchadeArbeidsongeschiktheidOverigUitslag

Aansprakelijkheid

In dit onderdeel kijken we naar de situatie van het ongeval en in hoeverre er een aansprakelijke tegenpartij bestaat op wie de schade verhaald kan worden.

Wat is de aard van uw ongeval?

(15712 letselschade slachtoffers hebben deze test gedaan)

Contact


Landelijk onafhankelijk instituut om gratis letselschade te verhalen

kantoor

Postbus 84033
3009 CA Rotterdam
Telefoon: 088-ONGEVAL
(088-6643825)
Log in
:
:

  Registreren